FAQ

Zapraszam do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Jeżeli nie znalazłeś tutaj tego, czego szukasz – skontaktuj się ze mną. Chętnie udzielę dodatkowych informacji. 

Wszystko znajdziesz w zakładce KANCELARIA

Obsługę prawną prowadzę w ramach konsultacji prawnych, w tym również konsultacji online czy telefonicznych. To umożliwia mi współpracę ze spółkami z całej Polski, głównie w ramach obsługi zdalnej.

Na początkowym etapie preferuję kontakt mailowy. Po otrzymaniu zapytania przesyłam dodatkowe pytania i prośbę o przesłanie dokumentacji związanej z zakresem ewentualnej obsługi. Na podstawie analizy przesłanej dokumentacji, ewentualnie po dodatkowej rozmowie telefonicznej lub spotkaniu online przesyłam wycenę obsługi prawnej/konsultacji prawnej. Jeśli jest akceptacja wyceny to przesyłam proformę. Płatność za obsługę zawsze następuje z góry po akceptacji wyceny przez Klienta. Po dokonaniu płatności przesyłam fakturę Vat.

W przypadku większych projektów wymagających już na początkowym etapie osobistego spotkania, wyceny dokonuję po spotkaniu i analizie otrzymanej dokumentacji.

W przypadków konsultacji i mniejszych zleceń/projektów zakres obsługi i koszt obsługi ustalany jest mailowo. W przypadków większych projektów, szczególnie tych bardziej skomplikowanych oraz długoterminowych zakres obsługi i koszt obsługi ustalany jest w umowie na świadczenie usług prawnych.

Jestem otwarta na różne możliwości współpracy. Będę wdzięczna za otwartość i szczerość w komunikacji, jeśli chodzi o oczekiwania od obsługi prawnej. Jestem prawnikiem biznesu i liczę na partnerską współpracę opartą o szacunek i zrozumienie.

Najczęściej rozliczam się projektowo. A to oznacza, że zwykle przed konsultacją/obsługą prawną dokonuję wyceny na podstawie przekazanych informacji, pytań lub po analizie przesłanej dokumentacji. Następnie dokonuję wyceny wraz ze wskazaniem możliwego terminu realizacji  i jeśli po stronie Klienta jest akceptacja kosztu konsultacji/obsługi prawnej to wystawiam proformę. Po otrzymaniu przelewu przystępuję do pracy w uzgodnionym terminie. 

Sposób obsługi zależy od zakresu obsługi i oczekiwań. Czasem od razu jest to konsultacja prawna, a czasem przesyłam mailem odpowiedzi na pytania w ramach konsultacji lub/i po analizie przesłanej dokumentacji, a później umawiam się na rozmowę telefoniczną/spotkanie online, aby odpowiedzieć na dodatkowe pytania czy wątpliwości. Ewentualnie sporządzam zleconą w ramach zlecenia dokumentację/analizę dokumentacji/poprawki/opinię prawną itd. Wszystko zależy od zakresu obsługi prawnej.

W przypadku spraw sądowych etap początkowy wygląda podobnie, choć sposób współpracy ustalany jest każdorazowo indywidualnie. 

Zwykle dokonując wyceny wskazuje całościowy koszt obsługi prawnej biorąc pod uwagę zakres i pracochłonność zlecenia. Pozwala to z góry zaplanować koszty obsługi prawnej. 

Ewentualne stawka godzinowa może być brana pod uwagę przy projektach, które trudno oszacować lub przewidzieć ich dalszy przebieg na etapie ich szacowania.

Płatność za obsługę zawsze następuje z góry na podstawie proformy po akceptacji wyceny przez Klienta. Po dokonaniu płatności przesyłam fakturę Vat.

Zwykle wycena jest niezobowiązująca i bezpłatna. A to oznacza, że jeśli nie akceptujesz kosztów to nie musisz decydować się na obsługę.

Płatna wycena dotyczyć będzie większych projektów, w których nawet analiza dokumentacji do sporządzenia wyceny wymaga dużego zaangażowania czasowego. Nie martw się. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce to poinformuję Cię o tym. Zdarza się to bardzo wyjątkowo.

Nie stosuję żadnych sztuczek. Nie zaskakuję Klientów fakturami za obsługę prawną, której wcześniej nie zaakceptowali.